Mentorskap – Ett smörgåsbord med kunskap och yrkeserfarenhet

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2020 12:20 CET

En mentor är en personlig tränare för yrkeslivet som hjälper dig att snabbt lösa dina utmaningar.

Ett mentorskap ger ett snabbspår till värdefull yrkeserfarenhet, branschkunskap och till nya affärskontakter. Att få tillgång till en mentor, ett bollplank som blir en personlig tränare för yrkeslivet är många gånger ovärderligt. Ibland löser man sina utmaningar vid ett eller några mentormöten men ofta blir relationen med sin mentor längre. Ibland övergår relationen till en vänskapsrelation.

Mentorerna.se lanserar nu nya mentorer med erfarenhet och kunskap om multinationella affärer, datadriven digital marknadsföring, kommunikation, livsmedelsindustri, turism, entreprenörskap inom snabbväxande It-bolag, omvänt mentorskap, ledarskap inom flera branscher som media-, bank- och samhällsbyggnad, samt unga medarbetare s.k. Millennials. Våra nya mentorer kompletterar och skapar ett ännu större och mer kompetent nätverk av mentorer för våra kunder.

Att ha en egen mentor har blivit vanligare och det beror på allt tuffare krav i yrkeslivet, omställningen av samhället som helhet, samt en allt snabbare utveckling och användning av ny teknik. De nya förutsättningarna ställer allt högre krav på vår tillgänglighet och vår förmåga att leva i ständig förändring på ett sätt vi inte har upplevt tidigare, säger VD Bo Wigstrand.

Som i ett led i lanseringen av våra nya mentorer erbjuder Mentorerna.se ett gratis mentormöte till alla medarbetare och chefer i svenska företag och organisationer.

Intresset att bli en del av Mentorerna.se mentornätverk är stort och de som söker har både intressant yrkeserfarenhet och unik branschkunskap. Vår process för att kvalificera nya mentorer omfattar intervjuer med de sökande och inspelning av presentationsfilm för varje ny mentor innan lanseringen. Vi ansluter 25 nya mentorer per år ut av cirka 75 sökande, fortsätter Bo Wigstrand.

Bland mentorerna finns många ledare och entreprenörer på olika nivåer såsom tidigare VD:ar, HR-chefer och styrelseproffs som Anna-Kari Ridderwall, Lars Wahlström, Håkan Eriksson men också starka medieprofiler som Amelia Adamo, Lars Weiss. Den senare är också en av entreprenörerna bakom bolaget

Besök gärna mötesplatsen: Mentorerna.se

Mentorerna.se

Är Sverige ledande digitala marknadsplats med över 100 mentorer med erfarenhet och kunskap från det flesta branscher. Mentorerna har genomfört 1000-tals mentormöten med medarbetare och chefer i privata företag och i den offentliga sektorn. Mentorerna.se samarbetar med Unionen, Adecco, Benify och Företagande.se som erbjuder mentortjänster till sina kunder samt medlemmar. Varumärket mentorerna ägas av Perfect Coach Scandinavia AB.

Bland mentorerna finns många ledare och entreprenörer på olika nivåer såsom tidigare VD:ar, HR-chefer och styrelseproffs som Anna-Karin Ridderwall, Lars Wahlström, Håkan Eriksson men också starka medieprofiler som Amelia Adamo och Lars Weiss. Den senare är också en av entreprenörerna bakom bolaget.

Kommentarer (0)

Kommentera