Nya golf.se lanserad!

Svenska Golfförbundet har tillsammans med webbyrån Meridium AB och samarbetspartnern AB Burro lanserat en ny version av förbundets sajt. En modern webbplats anpassad för mobilt surfande är utvecklad för att ge besökaren en ny upplevelse av den svenska golfvärlden.

På nya golf.se hittar besökaren information om utbildningar, statistik, undersökningar, servicefunktioner och svar på hur man börjar spela golf samt de vanligaste frågorna kring regler och handicap.

– Vi vill på nya golf.se lyfta fram det material som gör vardagen lättare för golfledare, de som arbetar på golfklubbar och anläggningar, samt andra personer som helt enkelt behöver eller vill veta vad som sker inom den stora verksamhet som finns i Golfsverige, säger Ove Ellemark, chef för IT och digitala plattformar på Svenska Golfförbundet.

Stort fokus har lagts på att förbättra arbetet för redaktörerna. Hela webbplatsen är modulärt upplagd vilket gör det enkelt för redaktörerna att skapa ”levande” sidor. Sajten har också anpassats till förbundets nya grafiska profil.

– Vi är mycket stolta över vår nya webbplats. Med nya golf.se får vi en mycket tydligare kommunikation med vår primära målgrupp, golfklubbarna, fortsätter Ove Ellemark.

Meridium och SGF har samarbetat i två år där Meridium vidareutvecklar och förvaltar alla digitala kanaler på Svenska Golfförbundet.

– Det är mycket givande att samarbeta med Svenska Golfförbundet. Kunden är mycket kunnig och offensiv när det gäller den digitala närvaron. I utvecklingen av nya golf.se har vi haft möjlighet att utnyttja såväl ny teknik som modernt arbetssätt vilket varit mycket inspirerande för både Golfförbundet och vårt team, säger Jan Lindén, kundansvarig på Meridium.

Meridiums team:
Maria Olsson, projektledare
Ylva Berghem, webbstrateg
Patrik Engberg, konceptutvecklare
Torbjörn Walther, webbutvecklare, tekniskt ansvarig
Kim Gunnarsson, webbutvecklare
Daniel Bäckelin, webbutvecklare
Johan Gustafsson, testledare och testare
Fredrik Anvin, AD
Cecilia Lagerquist, interaktionsdesigner
Jamil Khzam, designer
Patrik Lundborg, designer

Om Svenska Golfförbundet
Svenska Golfförbundet är ett specialidrottsförbund för golfsporten i Sverige. Förbundet grundades 1904 och består av 470 klubbar och anläggningar som medlemmar. Huvuduppgiften är att utveckla och administrera sporten för medlemmarna genom till exempel utbildning av ledare och instruktörer. Förbundet arrangerar också rikstäckande golftävlingar och är ansvariga för golfreglerna samt slope- och handicapsystemet.