Vårdförbundet väljer Meridium som ny webbpartner

Webbyrån Meridium AB inleder samarbete med Vårdförbundet och har fått förtroende att utveckla organisationens nya webbplats vardforbundet.se. Projektet påbörjades nyligen och den nya webbplatsen beräknas lanseras vid årsskiftet.

Projektet är ett resultat av den kommunikationsstrategi som vårdförbundets förbundsstyrelse antog 2014, samt den nya digitala strategi som precis är antagen. Vårdförbundets mål är en ny modern webbplats med primärt syfte att attrahera nya medlemmar och minska antalet avslutande medlemskap.

Den nya webbplatsen ska vara navet i vår digitala kommunikation. Vår huvudmålgrupp är medlemmar och det är viktigt att verkligen knyta an till deras drivkrafter och behov, så att vi både kan rekrytera och behålla dem. Vi tror att Meridium är rätt samarbetspartner för att få en webbplats som når ända fram, säger Ylva Norberg kommunikationschef på Vårdförbundet.

Projektet har inletts med en förstudie där bland annat effektkartläggning genomförs och design och koncept samt en första version av kundens önskelista har tagits fram. Projektet genomförs agilt med täta delleveranser och en första version av Vårdförbundets nya webbplats lanseras kring årsskiftet.

Inom ramen för samarbetet levererar Meridium kompetenser inom bland annat webbstrategi, arkitektur, utveckling, test och utbildning. Meridiums samarbetspartner AB Burro står för koncept, design och interaktionsdesign.

– Jättekul för oss på Meridium att få möjligheten att samarbeta med ytterligare ett stort fackförbund. Detta är ett kundsegment vi haft stark tillväxt inom de senaste åren, säger Jan Lindén, regionchef på Meridium i Stockholm.

Om Vårdförbundet

Vårdförbundet är ett yrkesförbund som utvecklar yrke, vård och villkor.Vi är 113 000 sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor, som arbetar för en personcentrerad och säker vård.

Jan Lindén, regionchef
E-post: jan@meridium.se

Fredrik Därth, Marknadsansvarig, Meridium

• vårdförbundet
  • fackförbund

Meridium fokuserar på webblösningar för offentlig sektor. Vi erbjuder spetskunskaper inom bland annat publika webbplatser, intranät, E-tjänster och digitala portallösningar. Meridium har ett 50- tal anställda och finns i Stockholm och Kalmar. Meridium har blivit uppmärksammad för en framgångsrik verksamhet, bland annat genom att tilldelas Gasellföretag, Superföretag samt AAA.