Visita gör omtag på webben med Meridium

Meridium vann uppdraget att utveckla en ny version av bransch- och arbetsgivarorganisationen Visitas nya webbplats. Målet är att skapa en attraktiv webbplats med fokus på funktionalitet och användarvänlighet för att attrahera såväl befintliga som nya medlemmar.

Visita vill med sin nya webbplats på ett flexibelt sätt kunna presentera sin organisation och aktuell information till sina medlemsföretag på ett modernt, överskådligt och enkelt sätt, via dator, surfplatta och mobiltelefon. Syftet är att öka kommunikationskanalernas värde och attraktivitet för Visitas besökare, och därigenom öka medlemsnöjdhet, locka flera medlemmar och stärka kunskapen om besöksnäringen i allmänhet och organisationen i synnerhet.

I en inledande förstudie har en effektkartläggning genomförts där ett antal effektmål, användargrupper och åtgärder tagits fram. Meridiums uppdrag är nu att förverkliga de önskade effektmålen i en ny webbplats.

– Vi ser fram emot ett långsiktigt och proaktivt samarbete när vi nu väljer att göra ett omtag med vår webb. Där tror vi Meridium är rätt leverantör för oss med sitt väl inarbetade arbetssätt i såväl projekt som förvaltning, säger Liselott Florén, Kommunikationschef på Visita.

Meridium genomför projektet med sin samarbetsbyrå AB Burro som underleverantör när det gäller koncept och design.

– Det som känns extra kul med detta projekt är engagemanget från kunden. Det finns också ett gediget underlag i form av en effektkartläggning som Visita tog fram under sin förstudie så förutsättningarna för ett lyckat samarbete är mycket bra, säger Maria Olsson, projektledare på Meridium.

Webbplatsen kommer att lanseras i slutet på året och utvecklas på den senaste versionen av EPiServer CMS.

Om Visita

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen som samlar mer än 4 600 medlemsföretag med över 6 500 verksamheter, främst hotell, restauranger, konferensanläggningar, skidanläggningar och turistbyråer. Visita hjälper företagen att växa och utvecklas och är besöksnäringens företrädare i politiska frågor. Vid arbetsgivarfrågor ger Visita företagen råd och stöd och förhandlar fram kollektivavtal med respektive fackförbund.

Liselott Florén, Kommunikationschef, Visita
E-post: l.floren@visita.se