Datalogger med hög mäthastighet – LogMessage 4000

Pressmeddelande  •  2012-10-09 09:03 CEST

LogMessage 4000 har 8st ingångar med mycket hög mäthastighet och kan konfigureras individuellt. Möjlighet till pre-trigg finns inbyggt i dataloggern. Transformering till andra mätstorheter sker också internt. Kraftig processor medger beräkningar via virtuella kanaler.

Minnet i LogMessage 4000 ger möjlighet att spara 250 miljoner avläsningar. Varje mätvärde lagras ihop med tid och datumstämpling.

Data kan hämtas via USB eller Ethernet. Både spänningsförsörjningen och Ethernetgränssnittet har en galvanisk åtskillnad på 750VDC.

Mätdata analyseras och utvärderas enkelt i den medföljande programvaran Profisignal GO.

LogMessage x000 serien består av 9st olika modeller beroende på vad som skall mätas/styras. Med mäthastigheter på upp till 10000/s, 30 analoga kanaler eller galvaniskt isolerade ingångar.

Metix erbjuder kunder i Skandinavien dataloggers, produkter för egenkontroll, mätteknik och automationslösningar från ett antal stora agenturer. Tack vare vår gedigna kunskap inom dessa områden kan vi erbjuda våra kunder professionella tjänster. Våra kunder finns inom alla olika branscher. Allt från privatpersoner till stora multinationella företag. Vår höga servicegrad borgar för att våra kunder alltid kommer att vara nöjd med våra produkter och tjänster.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom