Alexander ” The Mauler” Gustafsson och Lisa Tellbe tipsar om lämplig gymnasieutbildning

”Vad ska du bli då?”

Det frågar AllaStudier.se alla blivande gymnasister när gymnasievalet närmar sig. Mellan den 8 januari och den 18 februari har alla åttonde- och niondeklassare möjligheten att få tips från fyra stycken vikarierande ”studie- och yrkesvägledare". De fyra vikarierande syvarna är dock inga riktiga syvare utan fyra personer som målgruppen gillar och har som förebilder; Alexander "The Mauler" Gustafsson, bloggaren Johanna Simfors, Alex Hermansson från "Rackartygarna" och Instagramprofilen Lisa Tellbe. Genom att göra ett enkelt test kan man få tips från vald profil gällande vilken gymnasieutbildning man bör välja för att få sitt drömjobb, skrivet med glimten i ögat. Tipsar man dessutom sina vänner via Facebook att göra testet kan man vinna en moppe värde 11.000 kronor.

-     Målsättningen är att befästa AllaStudier.se som det ledande varumärket för utbildningsval på nätet, säger Kia Agerhem, Marknadsdirektör på Metro. Vi har försökt hitta personer med olika stil och inriktning som målgruppen identifierar sig med för att öka trovärdighet och likeability så vi kan kommunicera viktig skolinformation på deras språk och med glimten i ögat i de kanaler där de redan befinner sig.

Förutom kampanjen har blivande gymnasister och deras föräldrar möjligheten att varje måndag och tisdag kl. 19.00 - 20.00 ställa vilka frågor man vill om gymnasievalet till utvalda, riktiga, professionella studie- och yrkesvägledare genom att chatta på AllaStudier.se.

Kampanjen marknadsförs i Metros kanaler, via Spotify, webb-tv samt Facebook.

Länkar till de vikarierande syvarna sociala medier:

Alexander The Mauler Gustafsson:

Johanna Simfors:

Alexander Hermansson:
www.Rackartygarna.se

Lisa Tellbe:

Arbetsgrupp:
Marknadsdirektör: Kia Agerhem
Projektledare: Jenny Bloth
AD: Dzenita Brajanovic
Digital och sociala medier strateg: Carin Elvhammar

Reklambyrå: Planet Creative

Om Alla Studier:
Allastudier.se är Metros stora satsning på utbildning och lanserades i oktober 2010. AllaStudier.se är den kompletta guiden till studier som samlar Sveriges skolor och utbildningar i kombination med en stark sökmotor för att blivande studenter lätt och snabbt ska kunna hitta en favoritutbildning. Redaktionellt innehåll ger besökarna inspiration, råd, guider, lönestatistik, jobbprognoser mm.

På Allastudier.se ges utbildningsföretag och skolor på olika sätt möjlighet att beskriva sin utbildning mot en intresserad målgrupp.

• School

• gymnasie
  • gymnasieantagning
  • allastudier.se
  • gymnasieval
  • johanna simfors
  • alexander the mauler gustafsson
  • alexander hermansson
  • lisa tellbe

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,3 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modemagasinet MetroMode samt site MetroMode.se mm.