Metro Mode anlitar P-­Agency AB

I oktober lanserades Metro Modes nya sajt, nya bloggdelen för en vecka sedan och nya utvecklingsprojekt är igång till 2017. För att stärka försäljningen tecknade Metro Mode i december avtal med P-Agency som kommer att ansvara för säljuppdraget som tidigare hanterats internt av Metros säljorganisation. Uppdraget innefattar Metromode.se som är Sveriges största mode och livsstilssite, dess bloggprofiler samt Metro Modes magasin.

Daniel Eriksson, tidigare försäljningschef hos Metro, kommer att driva försäljningen, men nu i ny regi som VD och delägare för P-Agency på uppdrag av Metro Mode.

- Den här satsningen känns helt rätt för oss i den utvecklingsfas vi befinner oss i. Metro Mode växer och vi behöver stärka upp med spjutspetskompetens inom framförallt influence marketing men även för större kreativa helhetskoncept. Vi ser fram emot att tillsammans med Daniel och P-Agency skapa exakt det erbjudande som annonsörer och stora varumärken behöver för att lyckas med sina målsättningar. De kommer in med stor energi och många nya idéer, säger Kia Agerhem, Affärsområdeschef på Metro Mode.

P-Agency har sitt säte i Stockholm och arbetar bland annat med celebrity endorsements, kreativt sälj, varumärkessamarbeten och representerar idag ett hundratal klienter som artister, skådespelare, idrottare samt kockar. Både nationellt och internationellt.

- Vi vill stärka Metro Modes position på marknaden ytterligare. Vår erfarenhet inom kreativ försäljning, sponsorskap och arbetet med ambassadörer går hand i hand med var vi befinner oss just nu och är på väg, säger Daniel Eriksson VD på P-Agency.

Samarbetet mellan Metro Mode och P-Agency startar den 19 december 2016.

• Fashion

• metro
  • mode

Metro startades som en utmanare till de etablerade betaltidningarna 1995 med syfte att ge en ung, urban målgrupp snabba nyheter där de befinner sig. Metro är idag Sveriges största dagstidning med ca 1,1 miljoner läsare varje vardag och ca 1 miljon läsare per vecka i mobilen. Inom Metrokoncernen ryms även bland annat Metro Jobb, Metro Mode och Studentkortet.