Metro och Comviq arrangerar fotbollsturnering med Salong Betong

I juli drar fotbollsturneringen Kompis Cup igång i fyra av Stockholms förorter. Bakom arrangemanget står Metro, Comviq och TV6 tillsammans med Salong Betong. Under två veckor möter killar och tjejer i åldern 16-20 år varandra i femmannalag i fyra olika förorter och finalen avgörs i Högdalen den 14 juli.

Kompis Cup pågår mellan den 6-14 juli och spelas i följande förorter: Henriksdalsberget, Husby/Kista, Sollentuna och Bredäng. Till sin hjälp har Salong Betong valt ut två ambassadörer från varje förort som ska hjälpa till med att sprida information kring turneringen.

- Det känns roligt att uppmärksamma förorterna, en viktig del av Stockholm, på ett positivt sätt. Det ska bli kul att se vilken förort som kan spela boll bäst, säger Kia Agerhem, marknadsdirektör Metro.

Sammanlagt kommer 12 stycken killag i fyra olika grupper och 6 stycken tjejlag i två olika grupper från varje förort att delta i Kompis Cup. Totalt kommer det att spelas ca 30 matcher i varje förort och fyra lag, två killag och två tjejlag, går vidare till finalen i Kompis Cup den 14 juli.

- Danne och Bleckans idé att arrangera Kompis Cup i Stockholms förorter i sommar är klockren och det var självklart för oss på Comviq att hoppa på detta. Ungdomar i förorten är en av våra viktigaste målgrupper och det känns kanon att vi kan vara med och genomföra detta i sommar, säger Magnus Larsson affärsområdeschef på Comviq.

Anmälningsperioden till Kompis Cup startar fredagen den 1 juni och håller på fram till den 29 juni.  För att anmäla sig till Kompis Cup eller för ytterligare information, gå in på www.kompiscup.se

- Efterfrågan ökar varje dag från kunder på lösningar och samarbeten och det här är ett bra exempel på ett koncept som vi skapat tillsammans, säger Anna Arvidsson, Försäljningschef Metro Creative Sales.

Kolla även Kompis Cup på Facebook: http://www.facebook.com/KompisCup

För ytterligare information:

Magnus Larsson, affärsområdeschef Comviq, tel 073-660 25 03

Kia Agerhem, marknadsdirektör Metro, tel 070-422 99 81

Anna Arvidsson, försäljningschef Metro Creative Sales, tel 070-422 99 25

• fotbolls-em
  • 16-20 år
  • kompis cup
  • fotbollsturnering
  • tv6
  • comviq
  • salong betong
  • media
  • em
  • fotboll

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,5 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modetidningen MetroMode samt site MetroMode.se, studentmagasinet Metro Student Magazine, Metro Bostad Skåne, mm. För mer information besök metrobusiness.se