METRO.SE MED NY DIGITAL SATSNING

Metro har under året både satsat och investerat resurser inom ramen för metro.se där de under året utvecklat en ny digital plattform. Vid årsskiftet står den nya plattformen startklar.

Den digitala plattformen har byggts om från grunden och kommer framöver kunna tillgodose det både annonsör och läsare förväntar sig – ett snabbfotat och flexibelt metro.se. För bästa resultat har Metro rekryterat hela arbetsgruppen Inhouse; Online, Marknad, Design/UX och Redaktion.

– ”Baserat på hur vi ser på framtiden och den marknad vi befinner oss på ansåg vi att vi behövde en snabb, anpassningsbar plattform utan tekniska begränsningar. Därför valde vi att själva ta fram en plattform där vi har förutsättningarna att agera på framtida trender och insikter snabbt och med full kontroll utan mellanhänder eller externa beroenden”, säger Magnus Paulsson CTO

- "Metro skapar nu en sajt som förändras och är precis så flexibel och snabbfotad vi vill så att vi kan fortsätta ta Metros journalistik till framtiden. Metro är Sveriges största nyhetstidning. Det är något vi är stolta över och som vi är väldigt ödmjuka till och inför, säger Teresa Stenler Digital Utvecklingsredaktör

• Music

• digital
  • medie
  • metro
  • metro.se

Metro startades som en utmanare till de etablerade betaltidningarna 1995 med syfte att ge en ung, urban målgrupp snabba nyheter där de befinner sig. Metro är idag Sveriges största dagstidning med 1 miljon läsare varje vardag och ca 1 miljon läsare per vecka i mobilen. Inom Metrokoncernen ryms även bland annat Metro Jobb, Metro Mode och Studentkortet.