Nellie Berntsson ny bloggare på Metro Mode

Metro Mode har under 2013 fortsatt satsa på nya produkter i form av magasin, webb-TV, sajtsamarbeten samt utökat sitt bloggnätverk med 3 nya bloggare. Nu får sajten ytterligare ett tillskott i en av Sveriges största proffsbloggare Nellie Berntsson.

–  Nellie är en driven och skicklig bloggare som har byggt upp en stor och trogen läsekrets, säger Jenny Bergquist, redaktionschef Metro Mode. Vi tror stenhårt på Nellie och vill vara med och stötta henne för att hon ska kunna utvecklas som bloggare och nå ännu fler läsare. Dessutom är vi väldigt imponerade av det arbete hon gör för att förhindra mobbning. Det här är en drömrekrytering!

–  Det ska bli otroligt kul att få blogga hos Metro och Metro Mode. Företaget passar mig och det jag vill med framtiden perfekt, säger Nellie Berntsson. Jag gillar de andra bloggarna skarpt och tror att vi ihop kan skapa en bra stämning i bloggosfären. Det var dags för mig och min blogg att gå vidare mot nya utmaningar.

Nellie Berntsson har bloggat sedan 2009 och hennes blogg har snabbt växt till en av Sveriges mest populära.

–  Nellie är redan en av Sveriges största bloggare och hon har ett stort intresse för mode. Vi ville givetvis snappa upp henne innan någon annan modeaktör gjorde det, säger Jenny Bergquist.

MetroMode.se är ett modecommunity med både lokala, nationella och globala modenyheter från Metros modeskribenter och bloggare. Sajten är sammankopplad med Sveriges största dagstidning Metro samt det gratisprenumererade magasinet Metro Mode som lanserades i februari 2013 med utgivning 4 gånger per år.

Nellies blogg hittar du på nellieberntsson.metromode.se.

• Fashion

• mode
  • nellie berntsson
  • metromode

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,3 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modemagasinet MetroMode samt site MetroMode.se mm.