PRINS DANIEL OCH CAROLINA KLÜFT TAR ÖVER METRO HÄLSA

I dag inleds Metros nya storsatsning på barn och ungdomars hälsa. ”Våra levnadsvanor riskerar bokstavligen att ta död på oss och det är hög tid att ta problemet på allvar!” Så öppnar Prins Daniel och Carolina Klüft sitt öppna brev i Metro i dag.

Med start idag måndag rullar Metro ut sitt samarbete med organisationen GEN-PEP. Varje måndag kommer Metro under vinjetten Metro Hälsa att publicera konkreta tips på hur barn och ungdomar kan leva ett mer hälsosamt liv. Initiativtagare till GEN-PEP är Kronprinsparet och bakom står även ledande företag, stiftelser och ideella organisationer. Med gemensamma krafter skall kunskap och engagemang spridas.

"Vi är mycket stolta över att presentera Carolina Klüft och Prins Daniel till Metro. Allra mest stolta är vi dock över satsningen i sig. Metro är Sveriges överlägset största dagstidning – den används varje dag som del i undervisningen i svenska skolor och den läses av elevernas föräldrar i fikarum och vardagsrum. Sverige är i dag ett av Europas mest stillasittande länder och endast var åttonde 13-åring rör på sig tillräckligt mycket varje dag. Vi vill – och vi kan – påverka det”, säger Eric Ljunggren, chefredaktör Metro

”För oss är samarbetet med GEN-PEP en självklarhet då det ligger helt i linje med den hälsosatsning som ligger för Metro under 2017. Frågan är inte bara viktig, den är även självklar. Att GEN-PEP dessutom väljer Metro som kanal för att nå ut gör oss stolta, säger Karin Österman Marknadschef Metro

Kom igen nu Sverige!

• Fashion

• genpep
  • ungdomar
  • barn
  • prins daniel
  • carolina klüft

Metro startades som en utmanare till de etablerade betaltidningarna 1995 med syfte att ge en ung, urban målgrupp snabba nyheter där de befinner sig. Metro är idag Sveriges största dagstidning. Inom Metrokoncernen ryms även bland annat Metro Jobb, Metro Mode och Studentkortet.