Simon Sköld förstärker Metro Mode

Metro Mode satsar mer på män och rekryterar tre nya manliga bloggare. En av dem är MMA-proffset Simon Sköld som främst kommer att blogga om träning och hälsa.

I höst satsar Metro Mode på killarna. I dag börjar fitnessprofilen Simon Sköld att blogga på metromode.se.

– Det ska bli jätteroligt. Metro Mode är ett varumärke som passar mig bra, jag vet att många modeintresserade killar också är intresserade av hälsa och träning, säger Simon Sköld som förutom en MMA-karriär även arbetar som PT, föreläsare och modell.

Metro Mode har även rekryterat Herman Byström som skrev bloggen The Sartorial Doctrine på King, samt Tobias Sikström som även han har bloggat på King.

– Vi har väldigt stor efterfrågan från våra annonsörer när det gäller manligt mode och livsstil. Trycket på vår stilredaktör Martin Hansson är hårt. Med nyrekryteringarna kan vi erbjuda ett bredare paket och dessutom säkrar vi kvaliteten på vårt content. Både Byström och Sikström har bra känsla för mode och Simon Sköld är ett riktigt energiknippe, säger Hannah Sjöström, publisher på Metro Mode.

• Fashion

• mode
  • metromode
  • simon sköld
  • herman byström
  • tobias sikström

MetroMode.se är ett modecommunity med både lokala, nationella och globala modenyheter från Metros modeskribenter och bloggare. Sajten är sammankopplad med Sveriges största dagstidning Metro, samt det gratisprenumererade magasinet Metro Mode som lanserades i februari 2013 med utgivning fyra gånger per år.