Smart Video och Metro Mode inleder nyskapande samarbete

En av Sveriges största mode- och livsstilssajter Metro Mode och Smart Video inleder ett nyskapande samarbete kring video.

Samarbetet innebär att Metro Mode, via Smart Videos interaktiva och konverterande videoformat, kan erbjuda sina kunder ett unikt sätt att exponera sitt varumärke och sina produkter på.

- Vi är väldigt glada över att Metro Mode ger oss detta förtroende. Att få jobba med en av Sveriges största mode- och livsstilssajter är ett kvitto på att vår tjänst ligger rätt i tiden. Genom att kombinera Metro Modes varumärke, deras influencers räckvidd, och Smart Videos teknik kan vi erbjuda ett effektivt nytt annonsformat, säger Johannes Eriksson, säljchef på Smart Video.

- Det jag gillar skapt med Smartvideo är att de är steget före andra annonslösningar på marknaden då de inte kompromissar användarens upplevelse med kundens intresse att tjäna pengar. De förstår att genom att ge användaren en optimal upplevelse ger det en ökad konvertering och därmed en bättre affär för kunden, säger Anna Hejdeman, Teknisk Produktägare på Metro Mode

Det nya annonsformatet lanserades tillsammans med Åhléns, där man har skapat en serie interaktiva filmer i vilka utvalda influencers från Metro Mode avslöjar sina skönhetshemligheter via tutorials.

- I och med att vi ser en stor efterfrågan på rörligt format är Smart Video en attraktiv annonslösning att erbjuda våra kunder. Den gör det lätt för våra läsare att hitta produkterna vilket har resulterat i att vi har ökat konverteringen markant, säger Karin Eliasson, säljare på Metro Mode.

- Vi kan vid vårt första gemensamma case konstatera att vi genererar mycket hög konvertering, vilket ger ett starkt mervärde för alla parter. Vi tror väldigt mycket på detta samarbete och ser fram emot att jobba vidare med Metro Mode, avslutar Johannes Eriksson på Smart Video.

• mode
  • video
  • annonsformat
  • metro mode
  • metromode.se
  • åhlens
  • skönhet

Metromode.se är en mode- och livsstilssajt med både lokala, nationella och globala modenyheter. Sajten är sammankopplad med Sveriges största dagstidning Metro, samt gratismagasinet Metro Mode som lanserades i februari 2013 med utgivning fyra gånger per år.