Steve Angello ger gratiskonsert i Stockholm

Idag offentliggör Metro att housestjärnan Steve Angello anordnar en gratisfestival i Kungsträdgården den 17 maj som en hyllning till sin hemstad. Tillsammans med flera vänner, AN21, Qulinez, Dimitri Vangelis & Wyman, kommer Steve bjuda besökarna på en oförglömlig kväll i hjärtat av Stockholm under festivalnamnet SIZE IN THE PARK.

Efter två framgångsrika år i New York och Central Park kände Steve att det var dags att ta succén vidare till en annan plats i världen. Att det blir just Stockholm och Kungsträdgården är ingen slump och att eventet är gratis grundar sig i en tanke som Steve lever för under hela 2014: att ge tillbaka!

- Jag är riktigt glad för att äntligen få komma hem till Sverige och Stockholm och ge tillbaka till alla dom som stöttat mig och mitt skivbolag Size. Vi vill bjuda in hela Sverige och jag lovar att Kungsträdgården kommer bli en folkfest för alla! Jag älskade Vattenfestivalen och jag minns hur jag och mina polare byggde upp scenen i Kungsan, så därför känns platsen självklar, säger Steve Angello.

Under en veckas tid har en hemlig marknadsföringskampanj pågått i bl.a Metro under hashtaggen #SITP1705 i syfte att avslöja platsen för evenemanget. Intresset har varit stort både nationellt och internationellt ända fram till avslöjandet.

- Vi är otroligt glada och stolta över att få vara en del i detta arrangemang. Det passar vår urbana målgrupp och vi ser fram emot att förmedla denna unika musikupplevelse till våra läsare, säger David Andersson, Projektledare på Metro.

SIZE IN THE PARK arrangeras av Size Records, Rebels Studios och SPG live, tillsammans med Metro, Tele2, Comviq, MTGx och MTG.

Kontaktpersoner:

• an21
  • size in the park
  • steve angello

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,3 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modemagasinet MetroMode samt site MetroMode.se mm.