VINST FÖR SVERIGE – DÅ BJUDER METRO PÅ GRATIZ ANNONZ

Snart börjar EM-festen i Frankrike. Nu går Metro ut med ett erbjudande i Zlatanklass till sina kunder: vinner Sverige mot Irland, Italien eller Belgien så bjuder Metro på en extra annons.

Aktuella datum för denna kampanj är matcherna mellan Irland – Sverige (13 juni), Italien – Sverige (17 juni) och Sverige – Belgien (22 juni). Kampanjen gäller för de som köper annonsering under dessa tre datum och bokas mellan 27 maj och framåt. Formaten som gäller är hel och halvsidor. Metro reserverar sig för slutförsäljning, vilket innebär: först till kvarn för att boka.

”Det här är ett erbjudande i Zlatanklass” säger Metros chefredaktör Eric Ljunggren.

Under våren gick Metro ut med satsningen Metro Sport med Marcus Leifby och Frida Nordstrand i spetsen. I Metro Sport blickar Metro med hjälp av landets största sportprofiler, varje fredag fram mot den kommande veckans höjdpunkter från sportens värld – live, på nätet och på TV.

Metro är Sveriges största dagstidning med 1,1 miljoner läsare varje dag.

• Entertainment

• annons
  • media
  • underhållning
  • vinst
  • zlatan
  • fotboll
  • em
  • sport

Metro startades som en utmanare till de etablerade betaltidningarna 1995 med syfte att ge en ung, urban målgrupp snabba nyheter där de befinner sig. Metro är idag Sveriges största dagstidning med ca 1,2 miljoner läsare varje vardag och ca 1 miljon läsare per vecka i mobilen. Inom Metrokoncernen ryms även bland annat AllaStudier.se, Metro Jobb, Metro Mode och Studentkortet.