HB Grönlands fastighetsförvaltning valde Metrolit för att utföra anpassning av kv Hingsten 1, Täby

Nyhet   •   Aug 30, 2019 08:45 CEST

Kv Hingsten 1 stod klart 1999 och omfattar 7 500 m2 BTA och uppfördes som svenskt huvudkontor åt det schweiziska läkemedelsbolaget Novartis. Byggnaden var innovativ med bl.a. ett kulvertsystem för att kyla/värma tilluft effektivt med lägre driftskostnader.

Metrolit har nu fått i uppdrag att anpassa en del av fastigheten på totalt 5 200 m2. Anpassningen syftar till dela upp fastigheten för flera hyresgäster.

Byggstart sker i september 2019 och beräknas vara färdigt sommaren 2020.

Fakta om Metrolit Byggnads AB

Metrolit Byggnads AB har i drygt 30 år framgångsrikt bedrivit om- och tillbyggnadsverksamhet i Stockholm och Mälardalsområdet. I samverkan med våra kunder tar vi ansvar för idé, planering och genomförande av projekten för att kunna erbjuda korta totaltider och minimerade verksamhets-störningar. Vi är 85 anställda, omsatte 503 Mkr 2018 vilket beräknas bli drygt 600 Mkr 2019 med bibehållen god lönsamhet. Läs mer på www.metrolit.se

Kommentarer (0)

Kommentera