HSB och Brf Rödkallen 3 valde Metrolit för stambyte

HSB och Brf Rödkallen 3 valde Metrolit för stambyte

Brf Rödkallen 3:s fastighet, Holmögadd 2, återfinns på Holmögaddsvägen i Kärrtorp strax söder om Stockholm. Byggnaden stod klar 1960 och omfattar 25 lägenheter.

Metrolit har nu fått i uppdrag att utföra stambyte i samtliga lägenheter och gemensamma utrymmen. Arbetet påbörjas i augusti 2019 och beräknas vara färdig i december 2019.

Projektet innefattar även eventuella tillval gjorda av respektive lägenhetsinnehavare.

Fakta om Metrolit Byggnads AB

Metrolit Byggnads AB har i drygt 30 år framgångsrikt bedrivit om- och tillbyggnadsverksamhet i Stockholm och Mälardalsområdet. I samverkan med våra kunder tar vi ansvar för idé, planering och genomförande av projekten för att kunna erbjuda korta totaltider och minimerade verksamhetsstörningar. Vi är 85 anställda, omsatte 503 Mkr 2018 vilket beräknas bli drygt 600 Mkr 2019 med bibehållen god lönsamhet. Läs mer på www.metrolit.se

Alf Björk

Arbetschef +46 70 532 43 41