Humlegården Fastigheter väljer Metrolit för kontorsanpassning i kvarteret Käpplingeholmen

Fastigheten Käpplingeholmen 3 på Blasieholmen uppfördes 1880-81 av W A Ekengren och arkitekt var A E Melander. Byggnaden som ursprungligen var avsedd för bostäder konverterades till kontorshus i slutet av 1930-talet och har en total uthyrningsbar yta på cirka 3 700 kvadratmeter .

Läs mer på www.humlegarden.se/om-humlegarden-fastigheter/vara-fastigheter/fastighet-kapplingeholmen-3/

Arbetet, som omfattar 1 725 kvadratmeter, utförs på tre våningsplan och innefattar rivning, byggarbeten, byte av installationer och hyresgästanpassning.

Arbetet påbörjades i november 2019 och beräknas vara klart efter sommaren 2020.

Michael Johansson

Arbetschef +46 70 626 97 29