Humlegården Fastigheter väljer Metrolit för kontorsanpassning i kvarteret Käpplingeholmen

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2019 15:23 CET

Fastigheten Käpplingeholmen 3 på Blasieholmen uppfördes 1880-81 av W A Ekengren och arkitekt var A E Melander. Byggnaden som ursprungligen var avsedd för bostäder konverterades till kontorshus i slutet av 1930-talet och har en total uthyrningsbar yta på cirka 3 700 kvadratmeter .

Läs mer på www.humlegarden.se/om-humlegarden-fastigheter/vara-fastigheter/fastighet-kapplingeholmen-3/

Arbetet, som omfattar 1 725 kvadratmeter, utförs på tre våningsplan och innefattar rivning, byggarbeten, byte av installationer och hyresgästanpassning.

Arbetet påbörjades i november 2019 och beräknas vara klart efter sommaren 2020.

Metrolit Byggnads AB har i drygt 30 år framgångsrikt bedrivit om- och tillbyggnadsverksamhet i Stockholm och Mälardalsområdet. I samverkan med våra kunder tar vi ansvar för idé, planering och genomförande av projekten för att kunna erbjuda korta totaltider och minimerade verksamhets-störningar. Vi är 85 anställda, omsatte 503 Mkr 2018 vilket beräknas bli drygt 600 Mkr 2019 med bibehållen god lönsamhet. Läs mer på www.metrolit.se

Kommentarer (0)

Kommentera