Tylösandsseminariet presenterar årets moderatorer

Årets tema på Tylösandsseminariet är "Nollvisionen – världens grej"

På Tylösandsseminariet möts alla inflytelserika aktörer – lokalt, regionalt och globalt – från myndigheter, företag och det civila samhället. Det är det som gör Tylösandsseminariet till den bästa och viktigaste mötesplatsen för alla som jobbar för att uppnå Nollvisionen. Första gången Tylösandsseminariet arrangerades var år 1957, så i år är det sextionde upplagan.

Den svenska nollvisionen sprider sig över världen. FN har tagit fram en lista med globala hållbarhetsmål. Flera av dem berör trafiksäkerhet. Bland annat ska dödligheten i trafiken halveras. För att nå målen krävs att vi arbetar tillsammans lokalt, regionalt och globalt.

–Hur kan vi möta de krav som Global Goals ställer?
–Trafiksäkerhetens roll i hållbarheten?
–Vilka lösningar finns idag?
–Hänger indikatorerna med i utvecklingen?
–Vilka lösningar måste fram i morgon?

Globala utmaningar– Lokala lösningar
Kom till Tylösandsseminariet – möt och påverka framtiden.

I år koncentrerar vi programmet till två heldagar istället för två halva dagar och en heldag.
Konferensen startar kl. 10 på tisdag morgon och avslutas kl. 16 på onsdag eftermiddag.

Nytt grepp kring 2016 års moderatorer

Moderatorn på Tylösandsseminariet får alltid åsikterna att svalla. Några ger idel lovord, och andra har motsatt uppfattning. Om samma person. Och så ska det vara. Våra moderatorer ska alltid sticka ut hakan, vara pålästa och få ut det bästa ut varje programpunkt.

Tylösandsseminariet tar nu ett nytt grepp kring moderatorrollen. I år kör vi med dubbla moderatorer, som byter av varandra. Det ger en extra dynamik, och vi är verkligen stolta över vilka vi lyckats rekrytera till de här viktiga rollerna.

_________________________________________

Catharina Elmsäter-Svärd

Efter sin tid som infrastrukturminister behöver Cathis kanske ingen längre presentation. Hon besitter en stor erfarenhet inom trafiksäkerhet och strukturell planering. Det är med stor stolthet vi välkomnar henne som vår ena moderator.

Bertil Moldén

Som VD i branschorganisationen Bil Sweden har Bertil en enormt bred och djup kunskap kring de utmaningar som ligger framför. Som moderator tillsammans med Catharina Elmsäter-Svärd kommer han att guida oss igenom föreläsningarna och se till att föreläsarna håller sig på tå.

Globala utmaningar – lokala lösningar

Anmäl dig nu, så att du säkrar din plats.Nu rullar bokningarna in, och såväl årets tema som de hittills offentliggjorda talarna verkar locka. Vi kommer att få höra mycket nytt om vad som ligger framför oss, och det är ett spännande spår att följa hur de globala målen påverkar ner till minsta ort.

Tid: Tisdag 30 augusti kl. 10:00 till onsdag 31 augusti kl. 16:00

Plats: Hotel Tylösand, Halmstad

Välkommen till Årets viktigaste konferens om trafiksäkerhet.

För pressackreditering, kontakta pressansvarige Micke Valier, se uppgifter nedan.