Emelie rapporterar från årets första deltävling i Enduro.

Emelie rapporterar från årets första deltävling i Enduro.

Hej! Den 6e januari var det dags igen! Årets första tävling drog igång. Det var den första
deltävlingen av vintercupen i Falköping, östra Skaraborg.

Falköping är en av mina favorit banor, jag hade laddat hela veckan var så sjukt taggad. Vi var 14 tjejer skulle köra fyra varv på en bana där varvet tog allt emellan 15 och 25 minuter. Jag startade väldigt långt bak i startledet vilket betyder att jag skulle köra ikapp väldigt många motionärer och ungdomar. Detta blev ett problem för mig då många av dom vägrade köra åt sidan och släppa förbi, vilket gjorde att jag tappa nästan en minut på Johanna Götvall som låg etta efter första varvet jag körde in som tvåa på första varvet. Min otur slutade inte där utan jag fick problem men mina glasögon. Det slutade med att jag fick köra utan glasögon de tre sista varven. Inte så praktiskt när det var mellan 13-14 minusgrader ute.

Trots allt detta slutade jag på en andraplats efter Johanna Götvall viket jag är nöjd med. Ni ser jag fram emot den 16e januari och deltävling två där det ska bjudas på revansch.