Granstedt Racing.

Superbike: Macke körde upp sig i Linköping.

Macke Granstedt, Superbike, racerapport:

- Det blev en riktigt bra säsongsavslutning när årets SM-serie avgjordes nere på Linköpings Motorstadion den gångna helgen. Inför tävlingen så var magkänslan ganska bra, även fast jag historiskt sett inte kört jättebra i Linköping. Kroppen började kännas som vanligt igen, och känslan på hojen har varit riktigt bra både på Falkenberg och Karlskoga.

Så efter en lite trevande inledning på helgen under fredagsträningarna, där jag inte riktigt fick upp farten. Så kändes det superskönt att få ett kvitto på att farten finns där med två halvskapliga kval, och en 14:e och en 12:e plats i racen efter lite tveksamma starter. Och även om placeringarna kanske är en bit ifrån där jag vill-, och kanske tycker att jag borde vara, så körde jag ändå riktigt bra och gjorde en skaplig putsning av personbästa i båda racen.

Glad och tacksam
När man väl fått smälta en sån här racehelg, och en sån här säsong, så är det en känsla av tacksamhet och glädje som väller över en. Det är så många människor som har en del i att man kan hålla på med det här. Det första man tänker på är ju såklart dom närmaste. Ida och familjen, som ställer upp och gör ett riktigt hästjobb för min- och racingens skull. Micke och Micke, som varit med och meckat den här säsongen, och som varit helt ovärderliga. Alla sponsorer och samarbetspartners som gör det ekonomiskt möjligt att vara med och fightas i Sverigeeliten i roadracing, utan er hade vi inte kört en meter. Och lägg sedan till alla ideella krafter både i SVEMO, och ute i klubbar och arrangörer som gör tävlandet möjligt. Tävlingsledare, jury, besiktningspersonal, flaggvakter, speakers, toalettstädare, papperskorgstömmare, entrépersonal, grindvakter, sjukvårdspersonal… listan kan göras hur lång som helst. Det är hundratals människor, som i huvudsak offrar sin egen lediga tid utan någon ekonomisk ersättning, för att vi ska kunna brottas med en motorcykel så snabbt vi kan runt en asfaltsbana. Helt sjukt när man tänker på det…

Nu får vi samla krafter en liten stund, pusta ut och bara njuta, innan vi börjar smida planer och förbereda för säsongen 2017. Då jäklar blir det åka av!

Magnus ”Macke” Granstedt
Granstedt Racing Team