Hur följer jag upp mina servicekunders lojalitet över tid?

Nyhet   •   Sep 27, 2019 08:00 CEST

Vyn kundnöjdhet visar NPS-graf, NPS score, fördelning kundnöjdhet och kundkommentarer.

Hur följer jag upp mina servicekunders lojalitet över tid?
Midmans nya NPS-graf (Net Promotor Score) ger tydligt svar på hur kundernas lojalitet och nöjdhet utvecklas över tid. Grafen visar både rullande 3-månaders-resultat och varje månads enskilda resultat.

- Grafen ger verkstäder som arbetar med Nöjd-Kund-Index (NKI) ett kraftfullt verktyg för att följa upp och utvärdera arbetet med att rädda kvar missnöjda kunder och flytta neutrala kunder till ambassadörer och mycket nöjda kunder, säger Jonas Udd på Midman. - Den viktigaste måttstocken för hur din verkstad utvecklas är att jämföra hur de egna siffrorna utvecklas över tid, säger han.

Grafen har en smart filtreringsfunktion som tillåter dig att granska en enskild månad där kundkommentarerna nedanför grafen automatiskt ändras och visar den månad du valt. Du kan även välja att filtrera i kundkommentarerna, exempelvis välja ett särskilt bilmärke, och NPS-grafen ovan ändrar innehåll efter den filtrering du valt.

Behöver du en demo på delad skärm? Ring Johan direkt på 031-725 34 09 eller Jesper på 031-725 34 10. Välkommen!

Kommentarer (0)

Kommentera