MC-mässan: Hur sälja fler servicar och samtidigt få nöjdare MC och mopedkunder?

Nyhet   •   Jan 25, 2016 08:00 CET

Hur sälja fler servicar och samtidigt få nöjdare MC och mopedkunder?

Mipecorp som representerar Kymco och Baotian stöttas av Midland på MC-mässan. Varumärkena finns representerade i Kopenscooters monter.

- Vi är med för att träffa återförsäljarna och visa hur de kan öka sin försäljning av service med mer än 30%  Kymco och Baotian levereras med 5 års motorgaranti från Midland i samarbete med Mipecorp. Motorgarantin omfattar 4-takts moped, scooter, lätt motorcykel och ATV, säger Jonas Udd på Midland.

Midland lanserade servicekallelse med Sveriges längsta motorgaranti och assistans för tung MC på Lifestylemässan i Stockholm 2015.
 - Servicemarknaden har hos många moped- och MC-verkstäder inte fångat upp problemen med vikande lojalitet till service, säger flertalet verkstäder vi talar med. Samtidigt präglas MC-marknaden mer än bilmarknaden av gör-det-själv, men vårt fleråriga samarbete med Mipecorp för Kymco och Baotian visar att vi via garantimervärden och servicekallelse kan påverka lojaliteten och antal sålda servicar med mer än 30% samtidigt som kundnöjdheten ökar, säger han.

Se bifogade länkar för Motorgarantibevis Baotian & Kymco respektive MC På Väg för tung MC.

Midland är medutställare till Kymco och Baotian på MC-mässan i Göteborg den 28-31 januari 2016.

Besöker du mässan så är du varmt välkommen till Midland och Mipecorp i Kopenscooters monter!

Kommentarer (0)