Ramona fyller motorn med Midland igen.

Ramona fyller motorn med Midland igen.

Ramona Karlsson, tävlande med en Volkswagen i Rallycross, fyller motorn och lådan med Midland igen. Ramona är världens enda kvinnliga tävlingsförare i Supercar Rallycross.

- Vi är glada och stolta över att presentera Midland som vår samarbetspartner inom olja och smörjmedel. “Det känns riktigt kul att ha tillbaks Midland igen, efter att ha arbetat tillsammans under min tidigare karriär i rally. Proffsiga, engagerade och som ger en värdefull support med kvalitativa produkter till min tävlingsbil!, säger Ramona.

- Samarbetet med Ramonas team känns helrätt. Midland kan tillföra teknisk kompetens med spetsprodukter för motor och drivlina och Ramona är en perfekt representant som passar väl in i vår satsning på kvinnor inom motorsport. Dessutom är Ramona en bra inspirationskälla för ungdomar och studenter som ligger i linje med pågående utbildning i smörjlära på Sveriges fordonsgymnasier via Micke Kågered Racing, säger Jonas Udd på Midland.

Ramona kör både SM och EM. Följ tävlingarna och resultat på Ramonas Facebooksida (se bifogad länk). Tävlingarna sänds i TV där Viasat eftersänder de utländska EM-deltävlingarna.