Deltagarrekord i Midnattsloppet Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 09:53 CEST

Den 2 juni satte Midnattsloppet Stockholm nytt anmälningsrekord då 37 051 personer är anmälda till det populära 10 KM loppet som arrangeras den 16 augusti 2014. Förra årets rekord var 36 044 anmälda. Anmälan är fortfarande öppen och årets deltagartak är 44 000 deltagare.

Andelen tjejer som väljer att springa Midnattsloppet ökar och svarar för 45,4% av totala deltagarantalet i Midnattsloppet Stockholm (+2,4% mot 2013).

Midnattsloppet arrangeras i år i fyra städer med Stockholm först ut lördagen den 16 augusti. Detta följs av Midnattsloppet Göteborg den 23 augusti, Helsingfors 30 augusti och Midnattsloppet Malmö den 6 september. Totalt kommer drygt 75 000 deltagare vara anmälda.

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2014 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 75 000 personer i arrangemangen. Överskottet från Midnattsloppen går till de ideella föreningarnas verksamhet.