Midnattsloppet presenterar SEAT Stockholm som officiell bilpartner till Midnattsloppet Stockholm.

Vi är stolta att kunna presentera SEAT Stockholm som första officiella bilpartner till det populära Midnattsloppet i Stockholm.

Vi vill vara en del av den positiva energi som Midnattsloppet årligen ger tiotusentals deltagare. Dessutom ligger det helt i linje med varumärket SEATs sportiga karaktär och våra bilar som karaktäriseras av körglädje säger Anders Boqvist, Märkeschef SEAT Stockholm.

Löpning är dessutom en av de strategiska sporter som SEAT Sverige valt att satsa extra på med ex. partnerskap till Lidingöloppet. Löpning knyter väl an till SEATs kärnvärden med hälsa och sportighet samt är dessutom tillgängligt för alla, vilket SEAT värdesätter.

Intresset för Midnattsloppen är fortsatt starkt och vi är mycket glada att SEAT väljer Midnattsloppet Stockholm som en ny plattform i sin marknadsstrategi för Stockholm. Genom Midnattsloppen nås en urban och sportig målgrupp som väl passar in i SEAT Sveriges strategi säger Göran Qvarfordt, VD Midnattsloppet Nordic AB. Intresset för att nå Midnattsloppets deltagare och de värden Midnattsloppet står för lockar många nya företag- och organisationer 2017.

För ytterligare information kontakta

Anders Boqvist, Märkeschef SEAT Stockholm på 08-503 337 77 eller anders.boqvist@seatsthlm.se

Göran Söderstam, Midnattsloppet på 0705-31 71 51 eller goran.soderstam@midnattsloppet.com

SEAT Stockholm är en del av Din Bil Sverige som representerar varumärkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Audi, SEAT och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna. Din Bil Sverige AB omfattar 37 försäljningsställen och har totalt ca 2000 anställda med en årlig omsättning på ca 17 miljarder kr.

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. Detta multinationella företag med huvudkontor i Martorell (Barcelona) ingår i Volkswagen Group och finns representerat i 75 länder. År 2016, sålde SEAT 410 200 bilar över hela världen vilket är det högsta resultatet sedan 2007.

Midnattsloppet Stockholm arrangeras för 36:e året den 19 augusti 2017 genom motionsloppen Minimil för knattar upp till 8 år, Lilla Midnattsloppet för ungdomar mellan 8 - 15 år samt årets nya lopp "Glada Midnattsloppet" för deltagare med kognitiva funktionsnedsättningar. Totalt lockar Midnattsloppet Stockholm ca 37 000 deltagare.

Efter Midnattsloppet Stockholm arrangeras det Midnattslopp i Göteborg den 26 augusti, i Malmö den 2 september och i Helsingfors den 9 september.

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2017 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 65 000 personer i arrangemangen.