Midnattsloppets "Alla för alla" gav nästan en halv miljon kronor till UNHCR

Midnattsloppets välgörenhetslopp "Alla för alla" genomfördes under söndagen den 18 oktober i Stockholm, Göteborg och genom klassen Spring-där-du-är. Deltagaren fick själv välja sin startavgift från 150 kr och uppåt och hela det insamlade beloppet skänks till UNHCR. Totalt deltog 1 961 deltagare i de olika klasserna och det samlades in 487 745 kr som nu skänks till UNHCR.

"Arrangörsföreningarna för Midnattsloppen, sponsorer och partners har ställt upp massivt för att kunna ta bort kostnaderna så att vi verkligen kan skänka hela beloppet deltagaren betalat in säger Göran Qvarfordt, VD på Midnattsloppet Nordic AB. Det har verkligen varit alla för alla i det här projektet."

I Stockholm och Göteborg genomfördes loppet som ett 5 KM lopp på Stockholms Stadion och Slottskogsvallen. I klassen spring-där-du-är fick deltagaren springa sin egen runda där de befann sig.

"Lokalt ute i landet har det ordnats egna grupper som sprungit tillsammans under dagen som positiva initiativ, vi vet också att det funnits deltagare utanför Sverige som bidragit. Det är fantastiskt att kunna samlas kring ett projekt som innehåller så många positiva värden som "Alla för alla" säger Göran.

KONTAKTPERSONER VID PRESSFRÅGOR

VD / Midnattsloppet Nordic AB: Göran Qvarfordt 073-358 31 11

E-post: goran@midnattsloppet.com

Hemsida: www.midnattsloppet.com

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2015 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 65 000 personer i arrangemangen.