Alpro välkomnar till ett frukostseminarium under Almedalsveckan!

Vi på Kung Markatta AB vill tipsa om ett seminarium i Almedalen som Alpro bjuder in till och som vi tror kan bli intressant - "Hur kan offentlig sektor gå i bräschen för ett mer växtbaserat Sverige?"

Alpro välkomnar till ett frukostseminarium under Almedalsveckan som diskuterar samhällets ansvar som växtbaserad vägvisare. Kom och lyssna på representanter från Alpro, Naturskyddsföreningen, Livsmedelsverket och SKL som i en paneldiskussion samtalar kring möjligheten att gå från ord till handling gällande ett mer växtbaserat Sverige.

Njut samtidigt av Almedalens största helt växtbaserade frukost och som visar vägen för de positiva effekterna av ett byte till växtbaserade alternativ.

Välkommen!

Seminarium: Hur kan offentlig sektor gå i bräschen för ett mer växtbaserat Sverige?
Talare: Mathias Sylwan, Anders Dahlin, Eva Sundberg och Emelie Hansson
Plats: Wallers Terrass i Visby (Wallersplats 2)
Tidpunkt: Den 3 juli kl 09.00 – 10.00, med frukost från 08:30