Dr Martin’s Coco Juice lanseras hos Life - Nu är naturens egen “sportdryck” ännu lättare att hitta!

Nyhet -

Trenden med kokosvatten håller i sig. Fler och fler upptäcker fördelarna med den hälsosamma drycken som är perfekt för den som tränar. Nu finns hela sortimentet från Dr Martin’s Coco Juice att finna i Sveriges största hälsokedja - Life

Dr Martin’s Coco Juice består av den klara, friska vätskan som tappas ur unga, ekologiska kokosnötter. De innehåller inget tillsatt socker och har därmed ett lågt kaloriinnehåll. Den finns både som naturell dryck (Pure) och smaksatt med olika fruktjuicer. Förpackningsstorlekarna är 330 ml, 500 ml och 1000 ml. Nu finns hela sortimentet från Dr Martin’s Coco Juice att finna i Sveriges största hälsokedja - Life.

Kokosvatten har flera hälsomässiga fördelar. Det är isotont, vilket betyder att det har samma halt av mineraler som blodet och vätskan i kroppens celler. Dess balanserade proportioner av mineraler som kalium, kalcium, magnesium och natrium gör att kroppen återfuktas snabbt och vätskebalansen återställs. Därför passar kokosvatten utmärkt att dricka efter fysisk ansträngning eller i andra sammanhang där man förlorat vätska. Vi kallar den för naturens egen sportdryck.

För mer information, bilder och smakprover, kontakta:

Maria R Jonsson, Produktchef, 019-30 73 17, maria.r.jonsson@kungmarkatta.se