Älskad svensk smak i ny protein/energibar för dig med aktiv livsstil

Älskad svensk smak i ny protein/energibar för dig med aktiv livsstil

SWEBAR med kanelbullesmak presenterades för första gången under FitnessFestivalen i Göteborg och blev otroligt uppskattad. Den nya smaken är nu på väg ut i butikerna.

Kanelbullen är ett klassiskt svenskt bakverk, så djupt förankrad i den svenska folksjälen att den t. o. m. har fått en egen dag, den 4 oktober.

Vi tyckte att smaken passade utmärkt tillsammans med Dalblads som just betonar sitt svenska ursprung säger marknadschef Andreas Nyberg. Kanelbulle är en älskad svensk smak – vem gillar inte kanelbullar?

Dalblads SWEBAR® är en protein/energibar framtagen för dig som vill ha en smidig och välsmakande proteinkälla. Den är perfekt efter träning eller som mellanmål och lätt att ta med överallt.

SWEBAR innehåller vårt eget högkvalitativa protein "Three in one" som bygger på tre olika proteinkällor, med olika upptagningshastighet.  SWEBAR innehåller kolhydrater i form av fruktos och glukos.  Det är god proteinbar för dig som önskar en snabb och smaklig proteinkälla för muskeluppbyggnad och för dig som behöver nya krafter.

I och med lanseringen av den nya smaken kanelbulle finns SWEBAR finns nu i 12 smaker - alla lika goda! Smakerna är: Banan-Choklad, Caffe Latte, Choklad, Cocos, Fudge Crisp, Jordgubb, Kanelbulle, Lakrits, Lemon, Mintchoklad, Pepparkaka och Wildberry.

Ca-pris för SWEBAR i butik är 22 kr.