Friggs ekologiska majskakor doppade i choklad. Vilken blir din favorit?

Chokladkant på tillvaron – ekologiska majskakor doppade i choklad

En växande trend i Europa är majskakor med chokladöverdrag. Med bakgrund av detta lanserar nu Friggs ekologiska majskakor doppade i choklad i två goda smaker på den svenska marknaden: en variant med mjölkchoklad och en variant med mörk choklad och havssalt.

Friggs nya ekologiska majskakor med choklad är baserade på 100 % naturliga ekologiska ingredienser och de är naturligt glutenfria. I tillverkningen av majskakorna har man först blötlagt majsen med vatten och därefter poppas de i formar, ungefär som när man poppar popcorn. Eftersom poppningen sker i formar bildas en majskaka. Vid poppningen används ingen olja och vår majskaka består därför av 100 % majs. Därefter har majskakan doppats i choklad.

Det är en stor fördel att vi utvecklar alla våra recept här i Sverige eftersom vi kan inpireras från internationella trender och samtidigt anpassa våra produkter efter vad våra svenska konsumenter uppskattar. Friggs nya majskakor har en härlig smakkombination av det söta från chokladen tillsammans med det krispiga från majsen. Perfekt för mysiga stunder i höstrusket, säger Emelie Grönsterwall, innovationsansvarig på Friggs.

Friggs nya ekologiska majskakor vänder sig till de konsumenter som vill leva hälsosamt men som samtidigt vill kunna unna sig det lilla extra i vardagen, utan att ge av avkall på smaken.

Hösten 2014 lanserade Friggs sina första majskakor i Sverige och de blev snabbt ett omtyckt mellamål för både stora och små. I Friggs sortiment finns idag dessa smaker av majskakor;
Chia Havssalt, Hampafrö Svartpeppar, Linfrö Rosmarin, Havssalt, Solros Amarantfrö Havssalt, Quinoa, Linfrö & Havssalt, Ost, Gräddfil Lök, Pizza, BBQ, Parmesan samt Gräddfil Ramslök.

Våra ekologiska nyheter, majskakor doppade i choklad, finns med full distribution i butik från v 40.

Rekommenderat pris 21,90 kr.

För mer information, produktprover samt pressbilder, vänligen kontakta:
Tina Strid, Friggs

tina.strid@midsona.se,

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.