Hållbart producerad, högkoncentrerad Omega-3 - fiskolja med gott samvete från Friggs

En högkoncentrerad och hållbart producerad fiskolja i kapslar är en av vårens nyheter från Friggs. Fiskoljan i Friggs Omega-3 är certifierad av Friend of the Sea som garanterar att fisken fiskats och oljan utvunnits på ett hållbart och miljömässigt sätt.

Friend of the Sea är en ideell, icke-statlig organisation (NGO), vars uppgift är att bevara den marina miljön. Organisationen är en ledande internationell certifiering för produkter från både hållbart fiske och vattenbruk. www.friendofthesea.org

Fiskoljan i Friggs nya högkoncentrerade Omega-3 är utvunnen ur peruansk ansjovis fiskad i sydöstra Stilla Havet.

Det känns bra att vi nu kan erbjuda en högkvalitativ och högkoncentrerad Omega-3 från en källa som garanterat inte utarmar världshaven utan är hållbart producerad och det till ett riktigt bra pris” säger Rebecca Lundgren, varumärkeschef för Friggs.

Oljan innehåller de fleromättade fettsyrorna DHA (dokosahexaensyra) och EPA (eikosapentaensyra) som främst finns i fet fisk. Friggs högkoncentrerade olja i 1000-mg kapsel ger hela 640 mg Omega 3 varav 320 mg EPA och 230 mg DHA. Den höga koncentrationen gör att du endast behöver ta en kapsel per dag.

EPA och DHA bidrar till hjärtats normala funktion. Den gynnsamma effekten uppnås vid ett dagligt intag av minst 250 mg EPA plus DHA.

Friggs Omega-3 högkoncentrerad fiskolja 1000 g finns i livsmedelsbutikerna från vecka 7.

Pris: cirka 109 kr.

För mer information, vänligen kontakta: Rebecca Lundgren, Friggs
rebecca.lundgren@midsona.se, 0727 06 49 08

För produktprover samt pressbilder, vänligen kontakta: Liza Skoglund, ByströmBalodis