i say: på Apoteket AB

i say: på Apoteket AB

Midsona Sverige har slutit avtal med Apoteket AB, den marknadsledande apotekskedjan i Sverige, som innebär att två produkter ur egenvårdssortimentet i say: kommer att finnas på apotekens hyllor med start från februari.

i say: är moderna egenvårdsprodukter för att behandla och förekomma mycket vanliga besvär, utan att belasta kroppen. Produkterna verkar i samklang med de processer som kroppen själv sätter igång för att motverka sjukdom. i say: produkterna är medicintekniska produkter som verkar lokalt, har bevisad effekt och har låg risk för biverkningar.

Vi är väldigt glada för det intresse som visats från Apoteket AB för vårt isay: sortiment.  Produkterna har redan fått mycket god respons från nöjda användare och erbjuder apoteken ett helt nytt designkoncept med fokus på användning och nytta riktat mot breda målgrupper. Avtalet med Apoteket AB är av avgörande betydelse för våra möjligheter att effektivt kunna gå ut med information till konsumenterna när vi nu får en betydligt bredare distribution över hela landet.

Sedan tidigare säljs i say: på apotekskedjorna Lloyds apotek och Apoteksgruppen.

De produkter som nu kommer på Apoteket AB är:

• i say: urinvägsinfektion, det första egenvårdspreparatet som kan användas för att behandla och förebygga urinvägsinfektioner. i say: kapslarna innehåller Cranberry-ActiveTM, ett patenterat extrakt utvunnet ur hela tranbär.

• i say: IBS symtom som behandlar och förebygger symtom som uppblåst mage, magknip, gaser och rapningar. Kapslarna innehåller den verksamma substansen simetikon i kombinations med en liten andel pepparmyntsolja.