Kung Markatta relanserar ekologiska Rotfruktschips!

Kung Markatta relanserar ekologiska Rotfruktschips!

Fredagsmyset är räddat - Kung Markatta kan återigen erbjuda ekologiska, KRAV-märkta Rotfruktschips. Påsen innehåller en färgstark mix av härligt krispig rödbeta, morot, palsternacka och sötpotatis. Friterade med unik metod där tunt skivade rotfrukter i omgångar sänks ned i ekologisk solrosolja. Temperaturen på oljan sjunker tillfälligt varje gång en ny sats rotfrukter sänks ned, vilket ger chipsen en speciellt härlig krispighet. Tillsammans med en lätt touch av salt blir chipsen oemotståndligt goda.

Nu finns äntligen Rotfruktschips åter i Kung Markattas snacks-sortiment. Denna gång är blandningen av rödbeta, morot och palsternacka förstärkt med sötpotatis istället för vanlig potatis för en extra lyxig känsla och smak. Varsamt utvalda rotfrukter, tunt skivade och friterade genom en unik metod ger en härligt smakrik och krispig chipsblandning.

-Tillagningsprocessen är det som gör våra rotfruktschips så goda, berättar Maria Andersson, produktchef för Kung Markatta. Det är mer av ett hantverk eftersom de friteras i omgångar. Varje gång en ny sats av rotfrukter läggs i, sänks temperaturen på solrosoljan. Detta innebär att friteringen tar lite längre tid, men det ger också en perfekt knaprighet på chipsen. Chipsen blir livligt oregelbundna i både färg och form. Tillsammans med en lätt touch av salt blir våra rotfruktchips oemotståndligt goda.

Kung Markattas Rotfuktschips säljs i välsorterade butiker inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Pris cirka 29,50 kr för 75 g.

För mer information, kontakta:

Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se

Högupplösta bilder finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kung_markatta

Hemsida: kungmarkatta.se