Naturdiet perfekt för dig som valt 5:2 dieten

Naturdiet perfekt för dig som valt 5:2 dieten

5:2 dieten är populär bland svenskarna. 12 % av kvinnorna och 8 % av männen följer eller försöker följa denna diet. Det visar en aktuell undersökning som nyligen genomförts av Demoskop med ett urval på drygt 1000 personer.

På mindre än ett år har 5:2 dieten kommit från ingenstans och blivit den populäraste dieten, före mer kända modedieter som LCHF och GI. Varannan kvinna och ca 30 % av männen i Sverige följer eller försöker följa någon diet. Detta kan ställas i relation till att hälften av alla vuxna män och drygt en tredjedel av alla kvinnor är överviktiga eller feta.

Siffrorna vittnar om en önskan om ett smalare och hälsosammare liv men också om ett stort behov att få hjälp och stöd med att gå ner i vikt. Att följa en uttalad diet ställer upp regler för vad, när och hur mycket man får äta och blir något att hålla sig till samtidigt som exempel på andra som lyckats med metoden ger uppmuntran och bekräftelse på att man valt rätt.

Naturdiet är ett perfekt val antingen du går på 5:2 dieten eller en mer traditionell lågkaloridiet. Naturdiets produkter ger lite kalorier men innehåller alla de vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Det är lätt att kombinera ihop produkterna till rätt mängd kilokalorier för fastedagarna i
5:2 dieten, 500 kcal för en kvinna och 600 kcal för en man.  Med Naturdiet slipper du tänka på att laga mat under fastedagarna och kan i stället fokusera på annat samtidigt som du vet att kroppen ändå får näringsriktiga måltider.