Ny VD på Kung Markatta AB

Ny VD på Kung Markatta AB

Anders Dahlin blir fr.o.m. mars ny VD och delägare i Kung Markatta AB. Anders har tidigare varit VD för Cadbury Sweden och Storck.

Tidigare Vd:n, Peter Enberg, kommer att arbeta kvar i företaget men helt inriktat på nya projekt.

”Anders är en energisk och kompetent person och jag är mycket glad att han tar över ledningen för Kung Markatta. För företagets fortsatta utveckling behövs nya perspektiv”, säger Peter Enberg.

För mer information, kontakta:

Anders Dahlin, VD, 019-30 73 11, 070-642 88 83 e-mail: anders.dahlin@kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 150 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 188 miljoner (2010) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro Soya, Green & Black’s och Schär