Välj Immun, Sockerbalans eller Energi: Friggs släpper tre nya vitaminbrus med funktion

Intresset för hälsa och välmående ökar i Sverige och detta styr också ofta vad vi köper i butikerna. Med ett enormt utbud kan det dock vara besvärligt att välja och förstå vilken produkt som passar just mig. Mot bakgrund av detta har Midsona Sverige under varumärket Friggs tagit fram en ny serie kosttillskott; Friggs vitaminbrus, där hälsa och enkelhet står i fokus. Först ut är Friggs Energi, Friggs Immun och Friggs Sockerbalans.

Friggs nya vitaminbrus ger en väl sammansatt blandning av vitaminer och mineraler, samtidigt som dryckerna är goda törstsläckare.

De tre nyheterna är:

Friggs Energi – Passar bra vid trötthet då kroppen behöver extra energi. Brustabletterna innehåller koffein som ökar uppmärksamhet och skärpa samt C-vitamin som bidrar till en normal energiomsättning. Friggs Energi har en tropisk smak av persika och guarana.

Friggs Immun – Ger ett tillskott av de viktigaste vitaminerna för att bättre kunna stå emot höstförkylningar. Brustabletterna innehåller vitamin B12 som bidrar till normal ämnesomsättning och minskad trötthet, C och D samt mineralerna zink och selen som alla bidrar till immunförsvarets normala funktion. Friggs Immun smakar ingefära och svarta vinbär.

Friggs Sockerbalans – Är för den som vill minska sötsuget. Brustabletterna innehåller krom som bidrar till att upprätthålla en normal blodsockernivå samt vitamin C som bidrar till en normal energiomsättning. Friggs Sockerbalans har en exotisk smak av bland annat ananas och papaya.

”Med våra nya brustabletter får man hjälp att fylla på både vitamin- och mineraldepåerna. Det är lättare att välja en komplett lösning än att själv kombinera ihop olika livsmedel för ett visst ändamål. Vi vill att det ska vara enkelt att ta hand om sin hälsa", säger Friggs varumärkeschef Petra Månsson.

Varje förpackning innehåller 16 sockerfria brustabletter. Doseringen är en tablett om dagen.

Friggs nya serie med funktionella brustabletter finns i livsmedelshandelns hyllor från och med november. Cirkapriset är 39,90 kr.

I samband med lanseringen av Friggs vitaminbrus släpper hälsoföretaget även två nya sockerfria D-vitaminbrus i smakerna hallon och citrus samt två nya sockerfria C-vitaminbrus med smakerna vattenmelon respektive gröna äpplen.

Dessutom lanserar Friggs två nya varianter av vätskeersättning i de friska smakerna citron/lime och svarta vinbär.

Hör gärna av dig för produktprover och ytterligare information.

För pressbilder och produktprover:
Elin Hemréus, ByströmBalodis, elinh@bystrombalodis.se, 0702-93 63 01

För ytterligare information:
Petra Månsson, varumärkeschef för Friggs, petra.mansson@midsona.se, 0725- 88 33 65

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom hälsolivsmedel, teer, kosttillskott, viktkontroll och förkylning för svenska apotek, för dagligvaruhandeln och för hälsofackhandeln.