En premiumdammsugare från Miele med Comfort-handtag SpotLight.

Nu lanserar Miele en nygammal klassiker, S5 Brilliant Light med Comfort-handtag SpotLight.

Det nya är Mieles patenterade Comfort-handtag SpotLight med en integrerade power-LED som lyser upp alla vinklar och vrår. Efter en snabb tryckning på ljusknappen lyser spotlighten i 30 sekunder och dimmas sedan automatiskt tills den släcks. Spotlighten lyser upp området framför golvmunstycket och underlättar dammsugning av mörka ställen. Det gamla är Mieles klassiker S5 som är Mieles mest sålda dammsugare i Sverige.

Mieles S5-modeller ersattes av S8-serien under 2012.

Tanja Eble, produktchef för dammsugare:
-  Eftersom S5-modellerna är våra mest sålda dammsugare och vi ser en tydlig trend i efterfrågan på spotlight-handtaget, har vi nu tagit fram en kombination av en bra dammsugare och ett tillbehör som underlättar användningen och gör det vardagliga till en ny upplevelse.

S5 Brilliant Light med Comfort-handtag SpotLight (SGC 20) mangoröd kommer endast att säljas hos Elkedjan, Elon, Elspar, Hemexperten och Hemma. SpotLight-handtaget kan också köpas i Mieles webbshop för tillbehör www.miele-shop.se

För mer information, kontakta:
Tfn: 08-562 29 541
E-post: Henrik.fernsund@miele.se