Cool formgivning för stilren njutning – de nya kaffemaskinerna från Miele

Fem trendiga färger, kompakt dimension och komforten som utmärker Miele – detta är egenskaperna hos de nya fristående kaffemaskinerna i serien CM5.  Med de nya kaffemaskinerna växer sortimentet till tre modellserier med hela 16 produkter. Dessutom erbjuds kunderna en högkvalitativ och exklusiv kaffeblandning.

De nya CM5-modellerna drar nytta av samma beprövade teknik som systermodellerna i högre prisklasser. Den nya serien behärskar omtyckta kaffefavoriter, från enkel ristretto till dubbelbryggning av caffè latte (OneTouch for Two-funktion). Dryckerna kan anpassas genom att ändra enstaka parametrar som vatten- och malmängd, temperatur och förbryggning utefter personliga preferenser. Praktisk är även funktionen kaffekanna, som kan användas till att brygga tre till sex koppar på en gång.

Med touchknappar blir vägen till favoritdrycken enkel och intuitiv. Detsamma gäller för de automatiska rengöringsprogrammen – till exempel sköljning av mjölkledningarna med vatten från vattenbehållaren. En lika praktisk och okomplicerad lösning är den uttagbara bryggenheten, som enkelt kan sköljas av under rinnande vatten.

Brett sortiment med tre serier och nya färger

CM5 finns i två varianter. Modellen CM 5300 finns att köpa i färgerna grafitgrå, björnbärsröd och obsidiansvart. I täten står CM 5500 med ädelt lackerade fronter i grafitgrå PearlFinish eller roséguld PearlFinish. I jämförelse med modellerna ur serierna CM6 och CM7 framstår CM5 som mer kompakt och är faktiskt också något smalare (maskinmått B x H x D: 241 mm x 360 mm x 460 mm).

Med det aktuella utbudet erbjuder Miele nu fristående kaffemaskiner i tre storlekar, som också finns i olika komfortvarianter. Mieles tre kaffeserier med olika utrustningsalternativ och färgvarianter ger kunderna 16 olika modeller att välja mellan.

Exklusivt kaffe för kompromisslös njutning

Miele kan även erbjuda ett eget kaffe för sina kaffemaskiner. Kaffet BlackEdition No°1 är en blandning av 4 olika sydamerikanska arabica-bönor som är traditionellt handplockade och noggrant rostade. Det är ekologiskt och Fairtrade-certifierat med en unik aroma. Tillsammans med kaffemaskinerna bifogar Miele rekommendationer för inställningar som är speciellt anpassade för Black Edition N°1 – för kompromisslös kaffenjutning.

Lansering i Sverige: november 2017

Rekommenderat pris: från 10 000 kr

För mer information om CM5 kaffemaskiner
läs mer på miele.se eller kontakta
produktchef Mikael Gefvert
E-post: mikael.gefvert (at) miele.se

• roséguld pearlfinish
  • grafitgrå pearlfinish
  • obisdiansvart
  • björnbärsröd
  • grafitgrå
  • kaffe black edition n°1
  • onetouch fortwo
  • cm5
  • kaffemaskiner

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i cirka 100 länder via egna dotterbolag och importörer, med drygt 19 500 anställda och med produktion i Tyskland. 2016/2017 omsatte Miele-koncernen 3,93 miljarder euro.