Fisk och kaffe på Miele Gallery i Göteborg på lördag

Det blir en tydlig satsning på god mat och dryck när Miele Gallery i Göteborg arrangerar öppet hus på lördag den 23 oktober. Vid sidan av de senaste vitvarorna kan besökarna också lära sig mer om modern matlagning.

När Miele Gallery arrangerar öppet hus nu på lördag gästspelar också Göteborgskocken Svante Lindgård från Fisk Idag. Han kommer bland annat att ge smakprov på ångkokad fisk som lagas på plats. Det pågår även en rad andra aktiviteter under lördagen. Bland annat finns kaffe­producenten illy på plats under dagen och serverar olika varianter på sitt espressokaffe.

Miele Gallery är ett renodlat showroom där konsumenten i lugn och ro kan få en överblick över det Miele kan erbjuda. Här kan konsumenten även boka tid för personlig rådgivning. Förutom själva utställningen finns även ett stort ”aktivt kök” i lokalerna. Det är ett fullt utrustat och fungerande kök med olika Miele-produkter i form av hällar, ugnar, ångkokare och allt som behövs för modern matlagning.

Miele Gallery arrangerar också inspirationskvällar med olika teman, som är öppna för alla. Närmast ordnas den 9 december en inspirationskväll om julmat och ångkokning.

-----------------

Miele Gallery Göteborg ligger på Lisa Sass gata i Hisings Backa.

Öppettid lördagen den 23 oktober klockan 10–15.

Ordinarie öppettider: Måndag till fredag kl 08.15–16.30, (lunchstängt kl 12.00-13.00).

För ytterligare information kontakta Miele AB:

Marianne Hildemar, chef för Miele Gallery, tel 08-562 29 492. marianne.hildemar@miele.se

Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna.

Telefon: 08-562 29 000

E-post: info@miele.se

Bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.se/pressroom/miele

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern med drygt 16 800 anställda i 45 länder. 2008/2009 omsatte Mielekoncernen 2,77 miljarder euro. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik.

”Immer Besser”, fritt översatt ”Alltid bättre”, speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre.

Miele Gallery är ett renodlat showroom där konsumenten utan press att köpa, i lugn och ro kan få en utmärkt överblick över det Miele kan erbjuda samt en kompetent rådgivning. Miele Gallery finns i Stockholm och i Göteborg.

Mer information om Miele finns på www.miele.se och www.miele.de

Denna release är distribuerad av Lennart Thulin, Norsholmen AB,
lennart.thulin@norsholmen.se, mobiltelefon 0705-106 106.

• göteborg
  • fisk idag