För hemma-sommelierer: Nya vintempereringsskåp för underbyggnad med exklusiv utrustning

Mieles nya vin­tem­pereringsskåp för underbyggnad är både eleganta och har belysning. Ett av skåpen har även SommelierSet. Och om du vill ha flera vinskåp på rad så går det utmärkt eftersom de kan stå side-by-side.

På liten plats – med en höjd på upp till 87 cm – har underbyggnads­vin­skåp­en plats för upp till 34 flaskor och samma fördelar som de högre vin­skåp­en. Höjd­punkten är SommelierSetet i modellen KWT 6312 UGS som bara finns hos Miele. Det består av glashållare och ConvinoBox i vilken upp till tre öppnade flaskor kan stå stabilt. De tillhörande glasen hänger säkert och får önskad tem­peratur. I två små fack i ConvinoBoxen finns plats för tillbehör som kork­skruv, kapsylöppnare och krita.

Mieles nya vinskåp för under­byggnad kan stå side-by-side. Om man har ett vinskåp med SommerlierSet och ett utan bredvid varandra kan upp till 45 flaskor tempereras med stil.

För säker lagring av de ädla dropparna är vinskåpen utrustade med variabla flaskhyllor (FlexiFrame). Ribborna i trähyllorna kan enkelt flyttas och anpassas till flaskstorlek. För att organisera vinflaskorna optimalt kan man skriva på magnetlisten framtill på flaskhyllorna.

Vinskåpen kan integreras i alla typer av köks- och boendemiljöer. Dörrarna har inget handtag utan öppnas med ett lätt tryck mot dörren (Push2open). När man vill stänga dörren, stängs den av sig själv från en viss vinkel.

De nya vintempereringsskåpen säkerställer konstant lagringstemperatur genom jämn cirkulation av kall luft (DynaCool), en vibrationsskyddad lagring och undvikande av luktöverföring tack vare det aktiva kolfiltret (Active AirClean). Den nya Push-mekaniken gör kan man byta filter utan att behöva ta ut flaskorna.

Med 38 dB (A) arbetar de nya modellena betydligt tystare än sina före­gångare. Dessutom är de också energisnålare. Modellen utan Sommelier­Set har energieffektivitetsklass A.

De nya underbyggnadsvinskåpen finns på marknaden från och med juni 2014. Den beskrivna utrustningen beror på modell.

Pris från 23 900 kr.

För mer information om Mieles nya vintempereringsskåp för underbyggnad,  kontakta

Anders Johansson
E-post: anders.johansson@miele.se eller läs mer på miele.se

• sommerlier
  • sommelierset
  • under bänk
  • underbyggnad
  • vinkylar
  • vinkyl

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 200 anställda med produktion i Tyskland. 2012/2013 omsatte Miele koncernen 3,15miljarder euro.