Generation 6000 från Miele – en helt ny serie inbyggnadsprodukter

Nya vitvaror i en världsledande kvalitet och design heter Generation 6000 i design PureLine. Generation 6000, med alla maskiner som behövs i ett kök, är en serie inbyggnadsprodukter med den absolut senaste tekniken som gör dem ännu enklare, bekvämare och mer effektiva att använda.

Ett exempel på detta är den nya M Touch-användningen. ”M Touch” är en högupplöst touchdisplay som liknar de man kan hitta på smarta telefoner och surfplattor. Användaren bläddrar eller scrollar helt enkelt i menyerna med fingertopparna där funktionerna och valmöjligheterna är tydligt framhävda i svart text mot vit bakgrund.

När vi kommer till design är ett kännetecken för PureLine den stora andelen glas som finns på front- och manöverpanelen. Iögonfallande är det massiva grepphandtaget som ser ut att sväva framför glasfronten. En annan nyhet är kombinationsmöjligheterna. Designen är utformat så att produkterna kan placeras valfritt horisontellt, vertikalt, i kub- eller t-form med bibehållet enhetligt utseende.

Det nya designkonceptet finns i obsidiansvart, havannabrunt, briljantvit och rostfritt stål. Obsidiansvart utmärker sig genom sitt intensiva färgdjup och lyster. Havannabrun är en djärv färgton som är spännande att kombinera tillsammans med varma toner och naturmaterial.

Som alla andra produkter från Miele är Generation 6000 tillverkade i Tyskland. För att hjälpa konsumenten att välja rätt produkter finns i Stockholm och Göteborg Mieles showroom Miele Gallery. Här kan kunderna i lugn och ro guidas av rådgivare genom Mieles hela sortiment.

Inbyggnadsprodukterna i Generation 6000 finns på marknaden från och med juni 2013.

För ytterligare information vänligen kontakta
Henrik Fernsund, 08-562 29 541, henrik.fernsund@miele.se.
Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Högupplösta bilder
Se nedan
Fler högupplösta bilder finns att ladda ner i bildbanken, www.perpr.se

• generation 6000
  • design for life
  • havannabrunt
  • havannabrun
  • pureline
  • m touch
  • inbyggnadsprodukter

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 16 700 anställda med produktion i Tyskland. 2011/2012 omsatte Miele koncernen 3,04 miljarder euro.