Gourmetimportör gästspelar hos Miele Gallery i Solna

En av Sveriges gourmetimportörer kommer till Solna lördagen den 20 november. Werners Gourmetservice gör då ett gästspel på Miele Gallery.

Det är i samband med att Miele Gallery arrangerar lördagsöppet hus den 20 november som Werners Gourmetservice kommer dit. De lagar mat och det ges smakprov på deras produkter såsom äkta tryffel mm.

Dessutom pågår en rad andra aktiviteter under lördagen. Bland annat serverar kaffeproducenten illy olika varianter av sitt espressokaffe och Newport Collection visar upp textilier.

Miele kommer också för första gången demonstrera sin första helt fristående kaffemaskin: CM 5100, en kompakt maskin som passar i alla kök. Den har hämtat mycket av sin teknik från inbyggnadsmaskinerna i Mieles populära CVA 5000-serie.

Miele Gallery är ett renodlat showroom där konsumenten i lugn och ro kan få en överblick över det Miele kan erbjuda. Här kan konsumenten även boka tid för personlig rådgivning. Förutom själva utställningen finns även ett stort ”aktivt kök” i lokalerna. Det är ett fullt utrustat och fungerande kök med olika Miele-produkter i form av hällar, ugnar, ångkokare och allt som behövs för modern matlagning.

-----------------

Miele Gallery Stockholm ligger på Industrivägen 20 i Solna.

Öppettid lördagen den 20 november klockan 10–15.

Ordinarie öppettider: Måndag till torsdag kl 0815-1800, fredagar kl 0815-1630

Marianne Hildemar, Chef Gallery, tel 08-562 29 492

Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna.
Telefon: 08-562 29 000, Telefax: 08-562 29 209
E-post:
info@miele.se

Bilder på Miele-produkter finns att hämta på www.mynewsdesk.se/pressroom/miele

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern med drygt 16 600 anställda med produktion i Tyskland. 2009/2010 omsatte Mielekoncernen 2,83 miljarder euro.
Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik.

”Immer Besser”,
fritt översatt ”Alltid bättre”, speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre.
Mer information om Miele finns på www.miele.se och
www.miele.de

• werners gourmetservice