Kombiångugn i toppklass!

Den som har arbetat med en ångugn har inte svårt för att bli entusiastisk, framför allt när det kommer till slutresultatet på de råvaror som varsamt går att tillagas med en kombination av torr värme och fukt. Näringsvärdet behålls, smaken i råvarorna blir tydligare och maten mycket godare.

Utvecklingen har gått framåt och i topp inom området är Mieles kombiångugn i Generation 6000, med ett ugnsutrymme på hela 48 liter.

I en kombiångugn som denna går det att tillaga en hel måltid bestående av kött eller fisk, grönsaker och andra tillbehör, på en och samma gång. Via de olika ugnsfunktionerna förinställs program där man exempelvis först ångar köttbiten och sedan kompletterar med ett grillprogram för att få den perfekta grillytan.

En praktisk fördel är vattentanken och kondensbehållaren som är integrerad bakom panelen och tack vare det inte stjäl utrymme. Vatten kan enkelt fyllas på vid behov utan att man behöver öppna luckan. Det finns dessutom en modell med fast vatten- och avloppsanslutning som gör det extra bekvämt för den som vill slippa momentet med att fylla på vattentanken. Självklart går kombiångugnen att användas som fullvärdig ugn med torr värme, precis som Mieles kombiångugn i Generation 6000 är en fullvärdig ångugn.

Kombiångugn Generation 6000
• 48 liters innervolym.
• 1,4 liters vattentank.
• Varmluft, över- och undervärme och grill (nio ugnsfunktioner).
• Ugnstemperatur 40–225 ºC.
• Automatikprogram med möjlighet att lägga in egna program.
• Motoriserad manöverpanel.
• Stektermometer.
Pris från 32 000 kr.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Henrik Fernsund, 08-562 29 541, henrik.fernsund@miele.se.
Johanna Eklund, 08-400 255 17, johanna@perpr.se.

Högupplösta bilder:
Bilder finns att ladda ner i bildbanken, www.perpr.se

• ångugn
  • kombiångugn
  • laga mat med ånga

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 200 anställda med produktion i Tyskland. 2012/2013 omsatte Miele koncernen 3,15 miljarder euro.