Leo Larsson blir ny chef för Miele Service

Då Paul Segerström, som tidigare meddelats, blir ny försäljningschef för Miele Hushåll efterträder Leo Larsson Pauls tidigare chefspost för Miele Service.

Sedan den 25 juni är Paul Segerström försäljningschef för Miele Hushåll. Leo Larsson efterträder Pauls tidigare tjänst som chef för Miele Service från och med sensommaren/hösten 2012.

Vi ser fram emot att välkomna Leo som ny kollega och medarbetare. Jag är övertygad om att han med sin gedigna bakgrund från servicebranschen och med sin personlighet kommer göra ett fantastiskt jobb här på Miele, säger Kent Oderud, VD Miele AB.

Leo Larsson, kommer närmast från Whirlpool, där han varit ansvarig chef för servicen i Sverige och Norge. Han har en gedigen bakgrund inom serviceområdet, bl.a. också från tidigare tjänster inom AEG/Electrolux-Service och Siemens. Leos breda kompetens kommer att vara ett tillskott till Mieles serviceorganisation och inte minst i hanteringen av externa servicepartners.

För mer information, kontakta:
Kent Oderud, VD Miele AB
E-post: kent.oderud@miele.se

• leo larsson
  • miele service

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 16 600 anställda med produktion i Tyskland. 2010/2011 omsatte Mielekoncernen 2,95 miljarder euro.