Levantar – en annorlunda köksfläkt från Miele

Miele ger trenden med helintegrering av hushållsprodukter ett bidrag med den nya köksfläkten Levantar (DA 6890). Denna höj- och sänkbara modell är ett bra alternativ för köksöar om man av något skäl inte vill ha en takfläkt.

När bänkfläkten Levantar är avstängd, syns den knappt. Den är gömd i underskåpet. Bara en smal glaspanel avslöjar den gömda högteknologin. Integrerad i glaspanelen finns manöverpanelen som både i design och funktion stämmer överens med Mieles andra inbyggnadsprodukter i Generation 6000. När man kopplar in den 90 centimeter breda fläkten åker den motordrivna ångskärmen upp ur bänkskivan.

Idealisk kompis till fläkten Levantar är Mieles induktionshäll KM 6379 Panorama. De fyra kokzonerna ligger nästan på rad så att matoset optimalt kan tas upp av kantuppsugningspanelen bakom hällen. Även optiskt bildar de båda 90 centimeter breda inbyggnadsprodukterna en elegant enhet.

Köksfläkten Levantar har dimbara LED-lampor som lyser upp hällen. Ytterligare en praktisk detalj som inte syns, men som är relevant för installationen i underskåpet är motorhöljet som kan anslutas till fläkten i olika positioner, vilket gör inbyggnaden flexibel.

Köksfläkten kan användas i frånlufts- eller cirkulationsdrift (kolfilter).

Den nya fläkten kommer att finnas på marknaden från maj 2014.

Pris 22 000 kronor.

För mer information om Mieles nya bänkfläkt, kontakta:
Anders Johansson,
E-post: anders.johansson@miele.se
eller läs mer på www.miele.se

• bänkfläkt
  • levantar
  • helintegrerad fläkt

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 200 anställda med produktion i Tyskland. 2012/2013 omsatte Miele koncernen 3,15 miljarder euro.