Modevisning på Miele Gallery i Solna på lördag

Modeproffs kommer till Solna lördagen den 5 februari. Natalia Altewai och Randa Saome, båda modedesigners, kommer då till Miele Gallery. Mieles satsning på hög kvalité och innovativt tänkande har skapat ett samarbete där båda parter ser vikten av att satsa på avancerad klädvård av modeplagg.

Det är i samband med att Miele Gallery arrangerar öppet hus den 5 februari som en ny talangfull designerduo Natalia Altewai och Randa Saome kommer dit. Genom samarbetet vill Miele, tillsammans med det svenska designermärket altewai.saome, få upp de modeintresserade svenskarnas ögon för vikten av att satsa på avancerad klädvård av de senaste modeplaggen. altewai.saome har redan gjort sig kända för den svenska modebranschen på Berns internationella modevecka.

Samtidigt som de senaste produkterna från Miele visas upp så planeras en modevisning från det svenska designermärket altewai.saome. Visningen kommer att ske både kl 1300 och kl 1500. Med catwalk genom hela Miele Gallery visar då altewai.saome sin senaste kollektion.

Dessutom pågår en rad andra aktiviteter under lördagen. Bland annat serverar kaffeproducenten illy olika varianter av sitt espressokaffe.

Miele Gallery är ett renodlat showroom där konsumenten i lugn och ro kan få en överblick över det Miele kan erbjuda. Allt från espressomaskiner, manglar till disk- och tvättmaskiner. Här kan konsumenten även boka tid för personlig rådgivning. Förutom själva utställningen finns även ett stort ”aktivt kök” i lokalerna. Det är ett fullt utrustat och fungerande kök med olika Miele-produkter i form av handbyggda kylskåp, hällar, ugnar, ångkokare och allt som behövs för modern matlagning.

-----------------

Miele Gallery Stockholm ligger på Industrivägen 20 i Solna.
Öppettid lördagen den 5 februari klockan 1200-1600.
Modevisning kl 1300 resp 1500.
Ordinarie öppettider: Måndag till torsdag kl 0815-1800, fredagar kl 0815-1630,
lördagar kl 1100-1500.

Marianne Hildemar, Chef Gallery, tel 08-562 29 492

Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna.
Telefon: 08-562 29 000, Telefax: 08-562 29 209
E-post: info@miele.se

Bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/miele

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern med drygt 16 600 anställda med produktion i Tyskland. 2009/2010 omsatte Mielekoncernen 2,83 miljarder euro.
Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik.
”Immer Besser”, fritt översatt ”Alltid bättre”, speglar de kärnvärden som Miele har haft ända  sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre.
Mer information om Miele finns på www.miele.se och www.miele.de

• klädvård
  • randa saome