Paul Segerström blir ny försäljningschef för Miele Hushåll

Med start den 25 juni är Paul Segerström ny försäljningschef för Miele Hushåll och efterträder därmed Folke Ullenius.

Folke Ullenius går nu i pension efter drygt 25 år inom Miele AB. Folke anställdes 1986 och har sedan 1994 tjänstgjort som försäljningschef för Miele Hushåll.

Folke har på ett förtjänstfullt sätt satt Miele på Sverigekartan. Efter 25 år i företaget är det dags för Folke att ta sig an nya utmaningar som pensionär. Vi tackar Folke för hans mångåriga och goda insatser för Miele och önskar allt gott för framtiden, samtidigt som vi önskar Paul stort lycka till med det nya ansvaret, säger Kent Oderud, VD Miele AB.

Från och med 25 juni tar alltså Paul Segerström över försäljningsansvaret för Miele Hushåll. Paul har arbetat som chef för Miele Service sedan 2007 och är nu redo att axla ansvaret som försäljningschef för Hushåll efter Folke.

Förväntningarna på min nya tjänst är stora. Det ska bli mycket spännande att fortsätta arbetet med att ytterligare stärka Mieles position på marknaden. Efter sex år på Miele känner jag företaget och produkterna väl och är övertygad om att vi med våra kvalitetsprodukter även fortsättningsvis kommer att vara det självklara valet för den kvalitetsmedvetne konsumenten, säger Paul Segerström, nytillträdd försäljningschef för Miele Hushåll.

För mer information, kontakta:
Kent Oderud, VD Miele AB
E-post: kent.oderud@miele.se

• paul segerström
  • försäljningschef
  • miele ab
  • miele hushåll

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 16 600 anställda med produktion i Tyskland. 2010/2011 omsatte Mielekoncernen 2,95 miljarder euro.