Pearl - en ny snedställd fläktkåpa från Miele

Mieles sortiment med så kallade snedställda fläktkåpor utökas med modellen Pearl, en fläkt med höga krav på design och dimbar omgivningsbelysning samt bästa möjliga energieffektivitet.

Snedställda fläktkåpor ger även långa personer rörelsefrihet vid matlagning. Hos modellen Pearl består denna 90 centimeter breda fläktkåpa av konkavt välvt säkerhetsglas och dess färgton är anpassad efter de briljantvita inbyggnadsprodukterna från Miele. Denna design visar sig från sin allra bästa sida när omgivningsbelysningen, som är integrerad i glasskärmen, är tänd. Pearl-fläkten blir därmed den visuella medelpunkten i köket.

Även teknologiskt är denna fläkt i världsklass. Eco-motorn från Miele är effektstark och energieffektiv. Även LED-ljuslisten som lyser upp hällen är sparsam i sin förbrukning. Pearl-fläkten får därmed ett A+ i energimärkningen, vilket motsvarar den bästa klassificeringen för fläktar. Fläkten är dessutom extremt tystgående och kan köras antingen i frånlufts- eller cirkulationsluftsdrift. Beroende på installation krävs ingen ytterligare skorsten. Detta gäller i cirkulationsdrift och när frånluften kan blåsas ut direkt bakom kåpan.

Pearl-fläkten levereras med den intelligenta automatikfunktionen Con@ctivity 2.0: Under matlagningen "tänker" fläkten och anpassar fläkteffekten automatiskt efter hällens inställningar och håller ett angenämt rumsklimat. Miele-hällen, som finns i mer än 30 olika typer, förmedlar effektinställningarna till fläkten via radio. Det är enkelt att installera Con@ctivity 2.0: en Con@ctivity-sticka som medföljer fläkten sätts in i hällen. Vid behov kan fläkten även fjärrstyras (tillbehör).

Lansering
Pearl-fläkten kommer under maj 2016.

28 000 kr

För mer information om Mieles ångugnar med mikrovågsfunktion, kontakta
produktchef Mikael Gefvert
E-post: mikael(punkt)gefvert(snabel-a)miele.se eller läs mer på miele.se

• fläktkåpa
  • snedställd fläkt
  • pearl
  • fläkt
  • köksfläkt

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 700 anställda och med produktion i Tyskland. 2014/2015 omsatte Miele koncernen 3,49 miljarder euro.