Snabb, hygienisk och extremt ekonomisk - den nya professionella diskmaskinen PG 8059 Hygien med färskvattensystem

Hygieniskt rent diskgods är ett grundläggande krav i exempelvis äldreboenden, förskolor eller avdelningskök inom omsorgen. Detta garanterar den nya färskvattendiskmaskinen PG 8059 Hygien från Miele Professional, som finns på den svenska marknaden från och med januari 2014. PG 8059 Hygien är dessutom den första professionella diskmaskinen som kan integreras perfekt i en köksmiljö.

Det beprövade färskvattensystemet för professionella diskmaskiner, som Miele utvecklade redan 1961, säkerställer ett perfekt hygieniskt diskresultat. I varje disk och sköljningsfas tar maskinen in nytt färskt vatten. Diskmomentet sker med en temperatur på 65 ºC och klarsköljningen med 85 °C för att säkerställa ett hygieniskt diskresultat.

Även maskinens design har utformats med tanke på hygienen. Den eleganta manöverpanelen med en helt slät rostfri yta, där inga knappar eller vred sticker ut, är mycket enkel att hålla ren. Med touch-teknik kan 13 olika program väljas på önskat språk i displayen. De tre mest använda programmen kan sparas som favoritprogram och snabbt väljas med snabbvalsfälten på panelen. Manöverpanelen med den centrala displayen är samtidigt handtag för att öppna och stänga diskmaskinsluckan.

För bästa komfort bidrar flera innovationer som endast finns på Mieles diskmaskiner. Före programstart stängs luckan automatiskt med det nya lucklåskonceptet AutoClose. Den nya ångkondensatorn ger ett perfekt rumsklimat. Den reducerar den fuktiga och varma vattenångan till en mycket låg nivå innan luckan efter torkningen automatiskt öppnas på glänt med den nya AutoOpen-funktionen. Till och med plastartiklar torkas effektivt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bo-Göran Danielsson
E-post: bg.danielsson@miele.se

• färskvattensystem
  • hygienisk
  • autoopen
  • autoclose
  • proffsdiskmaskin

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 200 anställda med produktion i Tyskland. 2012/2013 omsatte Miele koncernen 3,15miljarder euro.